Kihűlt tea a későn jövőknek

  • -

Kihűlt tea a későn jövőknek

(Pancsor Erzsébet fitoterapeuta összefoglalója azoknak, akik nem tudtak eljönni hozzánk Zsizsi tanácsadására 2017.okt.16.-án)

Ahogy az iskolakapuk megnyíltak, úgy nyíltak meg az ajtók az immunrendszerünket rongyoló vírusok, bacik, és élősködők előtt. A fertőzések előtt lehet cselekedni, a megelőzés nem csak gyógynövényekkel érhető el.

Pár dolog amire mindenkor, de ilyenkor főként érdemes figyelni:

  • Az étkezésünk legyen tartalmas, de ne eltúlzott. Kiegyensúlyozott, rendszeres étkezést biztosítsunk gyermekeinknek, igyekezzünk az édességeket, cukorkát, csokit más finomsággal helyettesíteni. Tízóraira, uzsonnára csomagoljunk nekik őszi gyümölcsöket, olajos magvakat, répát. Különösen figyelemzavaros gyerkőcöknél legyünk tekintettel sökkentett cukortartalomra, ami az órákon – másokat is, de őket még inkább – dekoncentrálttá teszi.

Ez különösen nehéz, ha körülötte mindenki édességgel érkezik, járjunk elől jó példával!

  • Figyeljünk a folyadékbevitelre!

A gyermekek folyadékszükséglete 1-10 kg között 100ml /kg, vagyis 10 kg-os gyermek ideálisan 1 liter folyadékot fogyaszt. 11-20 kg között 1,5 liter, míg 20 kg fölötti gyermek már 2 liter folyadékot is meg kell hogy igyon, természetesen ebbe a zöldség, gyümölcs, leves és minden más folyadék is értendő.

Hiánya szédüléshez, levertséghez, rosszulléthez, ellenálló képesség csökkenéshez  vezethet. A folyadék víz formájában: ásvány-, tisztított-, vagy esetleg megbízható helyről származó forrásvíz. Lehet gyógynövényből készített tea  -itt szintúgy használjuk a fentebb felsorolt jó minőségi vizeket – illetve lehetőleg frissen facsart zöldség-, gyümölcslé. Jó ha gyermekeinket már ebben a korban hozzászoktatjuk a frissen facsart ivólevekhez. Tartalma lehet a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag cékla, káposzta, a mostanra már rendkívül elterjedt homoktövis, répa, alma, narancs, spenót, illetve bármi, amihez frissen, üdén hozzájutunk. Kerüljük a primőröket!

  • Mozgás a szabadlevegőn.

Szabadon, kötetlenül, irányítás nélkül. A sportok végtelen lehetőséget nyújtanak gyermekeinknek, nem győzünk válogatni, hogy kipróbálja, tesztelje képességeit. Felsorolni sem tudjuk, mi mindent próbálnak ki 10 éves korukra. Mozogni, persze hogy jár az a gyerek… Na és JÁTSZANI? Játszani csak úgy, ahogy ő szeretne? Bringázni, görkorizni, rollerezni, vagy csak úgy leveleket gyűjteni az őszi avarban? Gesztenyét szedni az árokparton? Kavicsot dobálni a patakba? Szánjunk IDŐT a szabad, kötetlen foglalkozásokra, amit csak úgy önmaga szeretne… Ezek nem csak önfejlesztő hatásúak, de egészségmegőrzőek is.

  • Hideg, meleg vizes váltott zuhany, a jobb alvás érdekében. Ez kevésbé a gyerekeknél alkalmazandó, inkább saját immunrendszerünk védelmében magunk végezzük el, ugyanakkor ha nem alszik jól gyermekünk tehetünk vele is egy próbát. A váltott hőmérsékletű zuhany felpezsdíti az ereket, élénkítő hatással bír, ugyanakkor nyugodtabb alvást biztosít.
  • Nyugodt percek lefekvés előtt. Beszéljük át mese után, vagy közben a nap legszebb élményeit, és térjünk nyugovóra harag nélkül. Bármi is történt a nap folyamán, a holnap egy új nap lesz! Gyermekünk folyamatosan érezze a lelki biztonságot.
  • Lelki problémák. Az előző pont már részben erről szólt, ugyanakkor fontos külön helyet szánnunk a léleknek mint egészségmegőrző központnak. Mi köze az immunerősítéshez? Mára már közhelyessé vált, hogy minden fizikai betegséget  lelki gondok okoznak. A stressz, idegesség, feszültségek megbetegítik szervezetünket akár influenzáról, akár daganatos betegségekről beszélünk. A kicsik éppúgy átveszik rezgéseinket, mint ahogy mi magunk reagálunk környezetünk agresszióira. A lelki kiegyensúlyozottság tehát fontos az immun számára – ugyanakkor természetesen nem burokban nevelt mindentől elszigetelt gyermekeket szeretnénk. Kell hogy különböző hatásokon keresztül felkészüljenek az életre – de kell az is, hogy mindez alatt egy biztos, nyugodt, rájuk is időt szánó környezetben érezzék azt a biztos hátteret, melynek tudatában bátran neki mernek vágni felfedező útjaiknak anélkül, hogy maradandó sérüléseket gyűjtsenek, amik később akár testi tünetekben is jelentkezhetnek.

Üdvözlettel:          Pancsor Erzsébet


Túlélő kalauz

Kérjük töltse ki az ürlapot, hogy az ingyenes példányát megkaphassa.

* Kötelezően kitöltendő mezők

Legutóbbi hozzászólások

    További tartalmak