Jávori Ildikó
Category:Jávori Ildikó rovataAz oldalunk ideiglenesen szünetel, bizonytalan ideig nem tartalmaz aktuális információkat. Kérem írjon vagy hívjon engem.
Jávori Ildikó 06307482724 javoriildiko@eleventeam.hu

Az oldalunk ideiglenesen szünetel, bizonytalan ideig nem tartalmaz aktuális információkat. Kérem írjon vagy hívjon engem.
Jávori Ildikó 06307482724 javoriildiko@eleventeam.hu
Csak 2 nap kihagyással, de suli nélkül is, otthon tanulva folytatjuk a foglalkozásainkat.
Diákjainknak meghívót küldök a TEAMS alkalmazásban a csoportos és az egyéni órákhoz, ezekben a csoportokban: kis-alsós, nagy-alsós, felsős, tanulástréning, továbbtanuló, tehetséggondozás.
Szülők, Gyermekek! Figyeljétek az email leveleiteket!
Már a héten indítom az internetes órákat, folytatjuk a felkészülést a dogákra, a feleletekre, az év végi bizire.
A sikeres felvételihez gyorsaság és akaraterő kell a tudáson kívül. Áprilistól egész nyáron elérhető a 20 órás tréningünk 4.-8.osztályos gyermekeknek. Jelentkezés vagy érdeklődés: info@eleventeam.hu
Eltelt a Karácsony és gyermekeinkkel együtt sok izgalmas, zsúfolt napon vagyunk túl. A pozitív stressz is fárasztó.
Mi szülők – valljuk be – gyermekeink örömteli pillanataiért sokat fáradoztunk, nekünk sokkal kevésbé voltak pihentetők az eltelt napok. Hazacipeltük, csomagoltunk, pakoltunk, főztünk, bevásároltunk, és ha már mindezen túl voltunk, akkor játszottunk a gyermekeinkkel, és hoztuk-vittük Őket.
Bár nem biztos, hogy van jele, de gyermekeink is elfáradhattak mostanra a sok-sok élménytől, még ha azok pozitívak is voltak…így nem ritka a rejtett kimerültség sem náluk. (türelmetlenek, kapkodnak, nyűgösek, kedvetlenek)
Ahhoz, hogy a Szilveszter és az év első napja, amit együtt tölt a család , még mindig jól kibírható legyen a legkevesebb konfliktussal, ehhez érdemes előre, egy jól tervezett időzítést átgondolni és ezt előre megbeszélni gyermekeinkkel. Ez esetben a spontaneitás, már konfliktus kockázatokat rejt.
Az év utolsó ünnepére kívánok örömteli és élménydús programokat minden családnak!
A téli szünet nagyszerű programja lehet egy kis sütés-főzés együtt. Ajánlom ezt a télies hangulatú receptet. Van benne botmixer használat, keverés-kavarás, szórás, öntés, tészta “terelgetés” a sütőformában…szóval igazán sokaldalú élményt nyújt majd. Kipróbáltuk. Finom süti lesz.
Télapós helyesírási feladattal zártuk a szünet előtti foglalkozásainkat, így nálunk is kitört végérvényesen a téli szünet, ami egészen 2020.január 05.-ig fog tartani, mint az iskolákban.
2020.január 06.-án, hétfőn tartunk legközelebb foglalkozásokat. Várjuk majd vissza a kipihent és nagyon feldobott diákjainkat.
Problémája van a szövegértéssel és az olvasással? Diszlexiás? A legtöbb kötelező olvasmány fellelhető már filmen, rajzfilmen is. Először nézze meg a gyermeked a filmet róla, majd utána olvassátok el együtt, közösen a könyvet. Így az olvasás küzdelme csökkenthető és könnyebb lesz Neki megérteni a tartalmát is, hiszen már vannak hozzá képei.
Nincs az olvasással és a szövegértéssel problémája? Mindig először olvassa el a könyvet és csak utána nézze meg a belőle készült filmet, mert nagyon fontos, hogy olvasás közben az agya létrehozhassa a saját képeit, saját “filmet” fog alkotni benn a fejéban és ez a legjobb. A filmet csak a könyv elolvasása után nézze meg, a legjobb ha együtt nézitek.
REJTVE MARAD A DISZLEXIA az okos, ügyes, fegyelmezett kislányoknál, kisfiúknál….aztán 3.-4. osztályban már komoly problémák is lesznek ebből, a felsőtagozatos kockázatot meg mindannyian el tudjuk képzelni.
MIÉRT marad titkon? ( lejjebb a rejtőzködő tüneteket is leírtam)
Mert fegyelmezett és megnézi mit csinálnak a többiek, leutánozza a őket …mert okos, kilogikázza és behozza a lemaradását a feladatok végére. Az óvónőknek igen nehéz felismerni. A szülők ovis korban észre sem veszik gyermekükön.
Ezekre figyelj! Rejtőzködő, és vészjósló TÜNETEK:
OVIBAN megcsinálja a feladatot, de kicsit később kezd bele / gyakran körbenéz, utána kezd el dolgozni / gyakran visszakérdez / nem kérdezősködik, de bizonytalan és tétova ha kérést kell végrehajtania, majd végrehajtja / figyel a meseolvasásra, érdeklődő, de alig- vagy lassan válaszol a mese utáni kérdésekre / keresi a szavakat ha válaszol
SULIBAN lassabban és több gyakorlással tanul meg olvasni / nem hibásan olvas, csak téveszt / hibákkal olvas / elolvasta de bizonytalanok a válaszai a kérdésekre / sokáig keres a szövegben szavakat / nem jelentkezik az olvasásórákon / nem lelkes, nem örül ha felszólítja a tanító az olvasásórákon
Ha bal kezes a gyermek és most megy első osztályba, akkor az írás füzetébe a betűgyakorlásnál ne a sor elejére, hanem a sor végekre írd elő a betűt, vagy a szót, amit írogatnia kell. MIÉRT?
Mivel bal kezes, a sor elejére leírt betűt letakarja a bal kezével, ezért nem látja, hiszen Ő a sor elejére leteszi a bal kezét írásnál. TUDOD MI FOG TÖRTÉNNI? Folyamatosan felemelgeti majd a ceruzás kezét, hogy lássa mit is kell írnia abban a sorban. Ez többlet idő. Lemarad majd. Ez így nehezebb. Küzdelem lesz Neki az írásgyakorlás. Előzd ezt meg! Segíts!
Copyright 2020 Eleven Team Alapítvány Készítette SpaceSoft